FAQ - mest stillede spørgsmål

I nedenstående FAQ kan du finde svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet. Hvis du ikke finder svaret på dit spørgsmål, er du selvfølgelig velkommen til at ringe til os på +45 33 11 85 85 eller skrive til os på rec@cphhostel.dk.

FAQ

Her er vores mest stillede spørgsmål.


Hvornår er check-ind/ud?
Check-ind fra kl. 14:00
Check-ud:

Fællesværelser: senest kl. 10:00
Standard privatværelser: senest kl. 10:00
Standard+ privatværelser: senest kl. 12:00
Lejligheder: senest kl. 12:00

Har du ikke sen check-ud kl. 12, kan det tilkøbes for 200 kr. ved privatværelser og 75 kr. ved seng på fællesværelse.
Hvornår betaler jeg for min booking?

Booker du online på vores egen hjemmeside, betaler du med det samme via DIBS. Booker du via telefon eller via mail, modtager du en bekræftelse med vores betingelser og betalingsinstruktioner.

Kontroller altid, om du reserverer et ophold, som kan afbestilles uden omkostninger før en bestemt dato, eller om du reserverer til en ikke-refunderbar pris.

Afbestillingsregler

Rettidig afbestilling kan foretages frem til kl. 18.00 dagen før ankomst (lokal tid). Afbestilles reservationen senere end dette, opkræves summen af første nat. Husk derfor venligst at afbestille i god tid.

Non-refundable reservationer kan ikke afbestilles eller ændres. Det fulde beløb opkræves i købsøjeblikket og refundering er ikke mulig.

For grupper over 10 personer er der andre gældende afbestillingsregler. Venligst kontakt gb@cphhostel.dk for mere information. 

Er bookingen bestilt via en tredjepart (fx. Expedia, Booking.com, mfl.), skal du være opmærksom på, at andre regler for afbestilling kan være gældende.

Har I en hæveautomat (ATM) og valutaveksling?

Vi har en hæveautomat i underetagen, hvor du kan hæve kontanter - tag trappen, som du finder i vores café BAR50, og følg skiltene.

Du kan veksle valuta (kun sedler) i receptionen. Vi kan veksle pund, Euro og dollars.

Glemte sager

Har du mistet noget, som du tænker kan være glemt her på vores hostel under dit ophold, kan du kontakte os på rec@cphhostel.dk. Her skal du fortælle os, hvad du har glemt. Herefter vil vi se, om det matcher en af delene i vores kasse med glemte sager. Hvis det gør, kontakter vi dig med den videre proces.

Vil du donere dine glemte sager?

Har du glemt noget, som du ikke ønsker at få retur, vil vi med glæde donere det til nogen, der kunne have brug for det. Det gør vi som et led i vores mission om at være et bæredygtigt hostel.

 

Aldersbegrænsning

Børn og unge under (og inkl.) 15 år, må kun bo på Danhostel Copenhagen City i følgeskab med en voksen. Unge på 16 og 17 år må gerne bo på vandrehjemmet alene, såfremt Danhostel Copenhagen City i forvejen har modtaget en bekræftelse fra en forælder/værge med dennes accept på, at den/de unge må bo alene her.

Vi gør opmærksom på, at børn under 18 år, selvom de er i følgeskab med voksne, ikke må bo på fællesværelser. Vi henstiller til, at man i stedet booker et privat værelse eller en lejlighed.

Handicapvenlighed

Danhostel Copenhagen City er handicapvenligt og kan derfor uden problemer benyttes af kørestolsbrugere. Der er rampe ved hovedindgangen og elevator til samtlige etager i huset, ligesom at knapper, nøglekortlæsere mv. er placeret i en højde, som kan nås af kørestolsbrugere. Kørestolsbrugere har endvidere mulighed for at booke ekstra store værelser med ekstra store badeværelser, således at kørestolsbrugeren nemt kan bevæge sig rundt. Ønskes et kørestolsvenligt værelse, bedes du kontakte os på rec@cphhostel.dk, da det forudsætter, at et sådant værelse er ledigt.

Hvad er forskellen på Standard og Standard+?

Vores private værelser og fællesværelser kan enten bookes som standard eller standard+.

Standard værelser har almindelig check-ud kl. 10:00.

Booker du et Standard+ værelse, bor du på en af vores øverste etager med en flot udsigt over København. Derudover har du sen check-ud kl. 12:00.

Standard+ koster et ekstra beløb pr. værelse pr. nat.

Se priser for de enkelte værelser, når du booker her.

Book her